Emirdağ-I 262: O mecmua, iman tılsımlarının en mühimlerini halletmiş

بِاسْمِهِ سُبْحَانَهُ

“Her türlü noksan sıfatlardan yüce olan Allah’ın adıyla.”

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكَاتُهُ بِعَدَدِ حُرُوفَاتِ ذُوالْفِقَارِ الْمَقْرُوئَةِ وَالْمَكْتُوبَةِ

“Okunan ve yazılan Zülfikar mecmualarının harfleri adedince Allah’ın selamı, rahmeti ve bereketleri üzerinize olsun.”

Aziz, sıddık mübarek kardeşlerim ve vârislerim ve hakiki akrabalarım!

Evvela: Merhum Büyük Ali'nin tam vârisi ve tam bir sistemi ve merhum Abdurrahman'ın tam misli ve halefi ve mübareklerin pehlivanı ve kahramanı Küçük Ali'nin (Haşiye) iki büyük ve pek güzel hediye-i Nuriyesini aldık. Fakat Zülfikar'ın âhirinde Hizb-i Nuriye'nin parçası yazılmamış. O parçayı da aynı kıtada o hârika kalemiyle yazsın, bana göndersin.

Haşiye: Ben Küçük Ali'nin bayram tebrikini ve iki mecmua hediyesini yazan başka bir Ali zannetmiştim. Acaba bu kimdir diye hayret ederdim.

Hem Tılsımlı mecmuanın Yirmiikinci Söz’ü Hüsrev’in yazısına benziyor. (*) Demek o da mübarek ve âlî iki Ali’nin fikirlerine iştirak ediyor. Öyle ise ben de iştirak ederim. Hakikaten o mecmua, İslamiyetteki iman tılsımlarının en mühimlerini hall ve keşf ve mükemmel izah etmiş. Zülfikar ve Asâ-yı Musa’dan sonra makine ile teksir edilse, fakat ona bazı ilâveler olsa ve kısmen ta’dil edilse daha güzel olur. Sizin tensibinize havaledir.

Sâniyen: Benim hâlim ve vaktim müsaade etmediği için hususi mektuplara cevap veremediğimden, yazanlar gücenmesinler. Zülfikar sandığı içindeki güzel mektupta isimleri bulunan Kozca Hatibi ve Ali Osman ve Mehmed ve Sâlih ve Barla ve Bedre ve Eğirdir’deki arkadaşlarına mâşallah ve bârekallah deriz ve selam ederiz. Umum kardeşlerimize selâm.

اَلْبَاقِى هُوَ الْبَاقِى

“Bâkî olan sadece O’dur”

Kardeşiniz ve duanızdan her vakit istifade eden

Said Nursî

Emirdağ Lahikası, Hayrat Neşriyat, c.2, s.240

Emirdağ Lahikası I, Envar Neşriyat, s.179

Emirdağ Lahikası I, Tenvir Neşriyat, s.169

* Metinde bahsi geçen, Büyük Ruhlu Küçük Ali tarafından yazılmış "Tılsımlar Mecmuası".. ve mecmuaya Hüsrev Altınbaşak hattıyla yazılarak eklenmiş olan 22. Söz'e ait bir kısım görseller aşağıda gösterilmiştir.