Emirdağ-I 251: Şimdi haber aldığıma göre buranın zabıtası şiddetli emir almışlar (Ahmed Nazif)

-Nazif'in mektubudur-

بِاسْمِهِ سُبْحَانَهُ

“Her türlü noksan sıfatlardan yüce olan Allah’ın adıyla.”

وَاِنْ مِنْ شَىْءٍ اِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ

“Hiçbir şey yoktur ki O'nu hamd ile tesbih etmesin” (İsrâ Sûresi, 17:44)

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكَاتُهُ اَبَدًا دَائِمًا

“Allah’ın selâmı, rahmeti ve bereketleri, ebedî ve dâimî olarak üzerinize olsun.”

Çok aziz ve çok kıymetli Üstadım Efendim Hazretleri!

Şimdi haber aldığıma göre bura ve havalisi zabıtası şiddetli emir almışlar. Nurcuları sıkı bir kontrol ve gözaltında bulundurulması hakkında. Bu haberin ne derece mevsûkiyeti belli değilse de bugünden itibaren nazarlarının üzerimizdeki faaliyeti ve bazı vesileler aramak gibi hareketleri görüldüğünden, bu haber teyid ediyor. Bizim dünyalarıyla ve işleriyle alâkamız yok. Fakat her nedense Nurculardan çok korkuyorlar. Bu da budalaca ve divanece bir hareket olduğundan, temkinle ve sükûtla mukabele ediyor ve ‬تَوَكَّلْتُ عَلَى اللّٰهِ “Allah’a tevekkül ettim.” (Hûd Sûresi, 11:56) sırrıyla tevekkül ediyoruz. Muhaberatımızdan çok endişe edenlerin nazarlarını tahrik etmemek için muhaberatın yalnız Isparta yoluyla yapılması, Emirdağı mahreç postası nazar-ı dikkati celbettiğinden bu hususta oradan buralara yazılan mektupları ora postasına verilmemesi, başka postadan verilmesi çok muvafık olacağından o yolda emir buyurulmasını tâzimle el ve ayaklarınızdan öperek selamet dualarınızı dilerim, kıymetli Üstadım Efendim Hazretleri.

Günahkâr ve kusurlu talebeniz

Nazif Çelebi

Emirdağ Lahikası, Hayrat Neşriyat, c.2, s.217