Emirdağ-I 244: Nurlu ömrün uzun olsun Üstadım (Raşid’in manzumesi)

Kuvvetli ve dikkatli kalemiyle Nurlara ehemmiyetli hizmet eden, hâlis ve muhlis bir kardeşimiz olan Raşid’in bu samimî ve dualı güzel fıkrası, Emirdağı talebeleri namına Lâhika’ya geçsin.

بِاسْمِهِ سُبْحَانَهُ

“Her türlü noksan sıfatlardan yüce olan Allah’ın adıyla.”

وَاِنْ مِنْ شَىْءٍ اِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ

“Hiçbir şey yoktur ki O'nu hamd ile tesbih etmesin” (İsrâ Sûresi, 17:44)

Çok muhterem, çok sevgili Üstadımız Efendimiz Hazretleri!

Vasiyetnamenizden müteessir olduğumuzu bildiren şu kusurlu yazılarımızı huzurunuza sunar, kabulünü rica eder, bu vesile ile de ihtiramatımı takdim ederek mübarek el ve ayaklarınızı öperiz Efendimiz Hazretleri.

Vasiyetnameniz ağlattı bizi

Kalbimizden silinmez ayrılık izi

Allah için olsun unutma bizi

Nurlu ömrün uzun olsun Üstadım.

Risale-i Nur’dur nurlu yazısı

Kalbimize düştü firkat acısı

Yâ Rab! Bize bağışla Üstadımızı

Nurlu ömrün uzun olsun Üstadım.

Nur yolunu sensin bize gösteren

Nur ilini sensin bize bildiren

Bu cihetle hepimizi tâ özünden güldüren

Nurlu ömrün uzun olsun Üstadım.

Emirdağı meyvesinin çiçeği

Bozdurur zındıkların ocağı

Risale-i Nur’dur deccalı öldüren bıçağı

Nurlu ömrün uzun olsun Üstadım.

Senin Nur’un yüzümüzü güldüren

Nur’dur bize doğru yolu bulduran

Dalaleti, bid’aları tâ kökünden öldüren

Nurlu ömrün uzun olsun Üstadım.

Bütün dünya Nuruna el bağlıyor

Şakirdlerin gizli gizli ağlıyor

Nur-u firkat ciğerleri dağlıyor

Nurlu ömrün uzun olsun Üstadım.

Çoktan beri görmedik nurlu yüzünü

Eserinde okuyoruz mutlu sözünü

Nur’dur senin biliyoruz özünü

Nurlu ömrün uzun olsun Üstadım.

Risale-i Nur’dan aldık ilhamı

Attık artık bid’alı efhâmı

Risale-i Nur’dur Hakk’ın kelâmı

Nurlu ömrün uzun olsun Üstadım.

Nur uğrunda arşa çıktı ünümüz

Hazret-i Üstad’dır nurlu pîrimiz

Nur yoluna feda olsun canımız

Nurlu ömrün uzun olsun Üstadım.

Daldık şimdi bizler Nurlu deryaya

Kapılmayız artık kuru hülyaya

Şimdiden sonra aldanmayız riyaya

Nurlu ömrün uzun olsun Üstadım.

Kardeşlerim haber vereyim size

Hak selamet versin o nurlu yüze

Üstadım hakkını helâl et bize

Nurlu ömrün uzun olsun Üstadım.

Emirdağı talebeleri namına, fazla kusurlu talebeniz

Raşid

Emirdağ Lahikası, Hayrat Neşriyat, c.2, s.201