Emirdağ-I 322: Üniversite kelimesinde Nur ve Nursi isimlerine işaret (Hüsrev)

Hüsrev'in mektubunda bu fıkra Darülfünun ismi, Üniversite'ye tebeddülünden bir müjdeli bir manaya dair olmasından lâhikaya girsin. | Said Nursi

Üniversite (اونورسيته) kelimesinin Nur (نور) ve Nursi (نورسى) ismiyle münasebeti beyan edildiğinden bu âli mektep nazarlarda yükselen bu âli levhasıyla diyorki: "Şimdi ben bana bakılmayan eski ismimi bıraktım. Çoktanberi âh edip hasretini çektiğim ey Nur, senin ismini aldım. Garbın nurunu boğan zulmetleri içinde inleyerek seni beklerdim. İşte bugün silkinip o zulmetten işrâk eden nuruna vuslat için şarka koşup geldim. Biraz bana dikkat etsen ismimin ortasında Nur (نور) ismini görürsün. Daha biraz dikkat edip ilerlesen Nursi (نورسى) lakabını çabuk bulursun. O Nurslu Nur'un nurlu Üstadına, bana gelen binlerle zekalı genç ezelden meftun. Yâ Rabbenâ! Yâ Nure'n-Nur! Yâ Hâlıka'n-Nur! Nurslu Said kuluna verdiğin nuruna beni kandır. Bir parça refah için âh eden evlad-ı vatanı nurunla refâha kandır.” diyor.

Çok kusurlu talebeniz

Hüsrev

Emirdağ Lahikası, Hayrat Neşriyat, c.2, s.368