Emirdağ-I 114: Hafız Tevfik İstanbul’a müftü kâtibi olarak gitmiş!

Aziz kardeşlerim!

Ben, Feyzi ve Eminin tebrik mektuplarına cevap yazdım. Gezmek için çıktım. Tanımadığım bir adam, bir polisin bir selam ve Hafız Tevfik İstanbul’a müftü kâtibi olarak gittiğini o polis bana haber gönderiyor.

Medar-ı hayrettir ve manidardır ki ben kaç defa o Hafız ismini mektubunuzda yazmak isterken men edildim. Acaba derd-i maişet mi onu o yola sevk etti? Yoksa Nurun hizmetine bir sadakatsizlik mi bulunuyormuş ki, Nurcularla istişare etmeden ayrıldı. Vehayut sırf Nurlar için İstanbul Hocalarına karşı Nurların kıymetini göstermek ve bir musalaha kapısı açmak için midir? Hem ne vakit gitmiş merak ediyorum. Hafız Tevfik’in mahdumu küçücük Hafız'ın hatırı için gücenmiyorum. İnşallah babası da Nurlara ettiği kıymetli hizmetini bozmayacak.

Said

Hususi Arşiv, no.2528

Mektubun elyazma bir nüshası.