Emirdağ-I 332: Şinasibey Köyünden Osman'ın bir mektubu

بِاسْمِهِ سُبْحَانَهُ

“Her türlü noksan sıfatlardan yüce olan Allah’ın adıyla.”

وَاِنْ مِنْ شَىْءٍ اِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ

“Hiçbir şey yoktur ki O'nu hamd ile tesbih etmesin” (İsrâ Sûresi, 17:44)

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكَاتُهُ

“Allah’ın selâmı, rahmeti ve bereketleri, üzerinize olsun.”

Mürşid-i ekmel ve rehber-i a’zam Efendim Hazretleri!

Yâ Rab, sana nasıl hamd ü sena edeyim ki, diyarımız ve sair diyar-ı İslam’da;

يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللّٰهِ اَفْوَاجًا

“Bölük bölük Allah'ın dinine girerler” (Nasr Sûresi, 110:2)

mantukunca gözle görülen müntesib-i Kuran ve kafile-i ehl-i iman bu zamanda bütün müminlerin gözlerini rüyet-i hakikatten men'e çalışan sefih ehl-i dalalet ve ahmak mülhidlere ilân-ı muhalefetle "biz mazlumlar nur istiyoruz, sen yangın veriyorsun" deyip yıldırım gibi gürleyen, elmas gibi parlayan müslümanların “Allah, Allah, Allah!” diyerek meydan-ı nura ve şâhika-i saadet ve sürura çıktıklarını görünce intibaha gelen bu biçare düşündüm. Cadde-i kübra-yı nur bundan başka olamaz. Hergün kerratla;

اِهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ

“Bizi doğru yola ilet” (Fâtiha Sûresi, 1:6)

emr-i celîli ile istediğimiz râh-ı hakikat tam inkişaf ve tavazzuh etmiş. Elhamdulillah deyip ben de o mübarek ve nuranî kafileye karıştım ve dikkatle bakıp gördüm ki, güya asr-ı saadet-i sâni gelmiş, zulmet kâbusu dağılmış, kara kalpler cilalanmış, parlamış. Hem her bir diyar-ı İslamda etfâl-i müslimîn, saadet mirkatı olan Kuran ve iman derslerini almaya başlamış olmakla fikrime bir dikkat, kalbime bir rikkat geldi. Beni birçok düşünceler aldı. Anladım ki, nurlu yollarda alâ-hâlihî herkes müsabaka ediyor, ne yapayım âcizim, tâkatım yettiği kadar taate devamla beraber peder ve mâder-i istikbal olacak olan köyümün çocuklarından bugün yirmi ilâ yirmibeş çocuğa eski yazı ve kıraat-i Kuran’a sa’y ile ümid ediyorum ki, şu zamanda can feda edercesine çalışan kardeşlerin nezdinde o mübarek heyetin bir ferdi olabilir miyim,

وَاتَّقُوا اللّٰهَ وَيُعَلِّمُكُمُ اللّٰهُ

“Allah'a karşı gelmekten sakının. Allah size öğretiyor.” (Bakara Sûresi, 2:282)

sırrına mazhar olabilir miyim?

Eğirdir Şinasibey Köyü

Risale-i Nur’un en edna ve gayet hakir bir talebeliğine namzed

Osman

Emirdağ Lahikası, Hayrat Neşriyat, c.2, s.417